“Als je zelf niet zegt waar je goed in bent, weet je klant het zeker niet”


Als journaliste leerde ik goede vragen stellen
Dat leverde authentieke verhalen op. Voeg er een flinke dosis creativiteit en humor aan toe en mensen hangen aan je lippen. Dat leer ik je graag. Samen blazen we het stof van je marketing. Wat saai is wordt spannend.

Maak je marketing magnetisch zodat je, net als de foorkramer, enthousiast door de luidsprekers kunt roepen: “Alwéér een winnáááár!”

Toen je begon met je zaak was je enthousiast
Mensen zouden wel spontaan de weg naar je vinden. Dacht je.
Intussen weet je dat je aan marketing moet doen. Nieuwsbrieven sturen. Blogs schrijven. Regelmatig iets posten op sociale media. Dat heeft je businesscoach je verteld.
Maar je stelt het uit. Soms… Dikwijls… Zucht.
Want ja: waarover moet je het nu weer hebben? En wat levert het je op? Mond-aan-mondreclame is nog altijd de beste reclame, toch?

Ik heb een hart voor ondernemers. Altijd al gehad
Als jonge journaliste – met twee universitaire diploma’s (bachelor in de rechten en master in de communicatiewetenschappen) en een diploma van het Instituut voor Journalistiek op zak – kwam ik bij veel gedreven ondernemers. Honderduit konden ze vertellen. Over hun bedrijf. Over hun passie. Daardoor vloeiden de woorden zo uit mijn pen.

Steeds meer zaakvoerders klopten bij me aan: of ik ook teksten voor hun website kon schrijven? Publireportages? Verkoopbrieven?

Ik verdiepte me in marketing en psychologie
Volgde de Gouden Veer Copycursus. Las vele tientallen boeken over copywriting, contentmarketing en conversie. Schreef over ‘good practices’ in het vakblad Marketing Update. Volgde intensieve trainingen in binnen- en buitenland. Paste al die kennis toe op mijn eigen marketing en die van mijn klanten. Met succes. Ik schreef voor grote en kleine bedrijven teksten die geld opleverden. Soms véél geld.

Schrijven zit in mijn bloed
Net als babbelen. Dus ben ik graag bij andere ambitieuze ondernemers. Om te luisteren naar hun verhalen. Om hen te helpen. Tips te delen. Een originele inval uit mijn mouw te schudden. Want daar ben ik goed in.

Wat als we het nu eens samen zouden doen, die marketing van jou?
Ik leer ondernemers hoe ze zichzelf online onweerstaanbaar kunnen maken. Hoe ze zich als expert in de markt kunnen zetten zodat ze de klanten, waardering en omzet krijgen die ze verdienen.

Intussen hebben tientallen ondernemers een workshop bij mij gevolgd
Stuk voor stuk mensen die echt heel goed zijn in hun vak en méér willen.
Gedreven ondernemers die niet blij zijn met ‘goed is goed genoeg’.
Doeners die houden van praktische tips en ze ook implementeren.
Kortom: ondernemers die echt in actie komen zodat ze het beste resultaat halen.

Veel KMO’s en ondernemers worstelen met hun marketing
Ze gebruiken templates die ze ooit kregen op een cursus. Ze kijken naar de website van concurrenten en plooien die teksten een beetje naar hun bedrijf. Uit tijdsgebrek. Of uit onzekerheid. Of beide.
Hoe dan ook: ze slagen er niet in om zich te onderscheiden.

Zorg ervoor dat je ideale klant niet meer om je heen kan
Laat de mensen die jij zo goed kan helpen weten waarin jij de expert bent en verdien wat je waard bent.

Zet vandaag nog je eerste stap naar magnetische marketing
Klik hier om je aan te melden voor één van de praktische avondseminaries of lunch & learns voor ondernemers bij jou in de buurt.