Testimonial-expert

Hoe je met verhalen van je klanten moeiteloos nieuwe ideale klanten aantrekt

Als ambitieuze ondernemer of coach geef je dag in dag uit het beste van jezelf. Je weet dat je iets moet doen met marketing, dat je zichtbaar moet zijn, dat je de wereld moet laten weten waarin je je onderscheidt van je concurrenten. Maar: hoe doe je dat?

Veel bedrijven roeptoeteren op hun website hoe goed ze zijn

Bedrijven – grote en kleine – benadrukken graag hoeveel jaar ervaring ze hebben. Dat ze staan voor kwaliteit en service. Dikwijls gebruiken ze daarbij de woorden van andere websites. Daardoor lijken veel webteksten op elkaar. En weten geïnteresseerde bezoekers niet waarom ze nu voor bedrijf X, Y of Z moeten kiezen.

Terwijl het zoveel geloofwaardiger kan

Tevreden klanten weten perfect waarom ze klant van je zijn en blijven. Als je het hen vraagt vertellen ze honderduit over hun ervaringen.

“Mijn softwareleverancier helpt me zelfs in het weekend en maakt een hardnekkig virus op mijn pc vanop afstand onschadelijk.”

“Mijn aannemer heeft niet alleen een nieuw dak gelegd maar ook gezorgd dat de huiszwam geen schade meer kan aanrichten.”

“Dankzij het goed volgbare schema van mijn sportcoach liep ik na zeven maanden een volledige marathon uit”.

Die getuigenissen van tevreden klanten zijn enorm krachtig en overtuigend. Mensen doen graag zaken met winnaars en experts. Jij toch ook?

Toch hebben de meeste ondernemers geen plan om goede getuigenissen te krijgen

Ze laten het over aan het toeval of de goodwill van hun klanten. En dat is jammer. Want met elke gemiste klantengetuigenis laat je kansen op nieuwe omzet liggen.

Als testimonial-expert kan ik je helpen aan geloofwaardige getuigenissen, reviews of aanbevelingen.
(Welk woord je er ook het liefst voor gebruikt).

In 3 stappen naar je eigen magnetische testimonial

  1. Ik heb een effectieve vragenset ontwikkeld waarmee ik in twintig minuten tijd alle info krijg van je klant om een magnetische getuigenis te krijgen. Het enige dat jij hoeft te doen is je klant laten weten dat ik bel om een geschikt moment af te spreken. Twintig minuten volstaan al.
  2. Ik bel je klant op op het afgesproken moment. Ik stel vragen en laat je klant honderduit vertellen over jou. Op basis van wat je klant me vertelt maak ik een testimonial. Ik zorg ervoor dat ik ook je klant in het zonnetje zet in die testimonial. Gratis aandacht voor je klant dus, en daarom werkt hij maar wat graag mee.
  3. Je klant krijgt de tekst toegestuurd om na te lezen en eventueel aan te aanvullen.
    En vervolgens krijg je de volledig uitgewerkte testimonial. In drie versies. Een uitgebreide om op je website te plaatsen. Een kortere om te gebruiken in je nieuwsbrief of blog. En een krachtige quote die je zo kunt gebruiken in op sociale media.

Wat is de waarde van één nieuwe klant voor je onderneming? 500 euro? 1000 euro? 10.000 euro?

Met één echte, geloofwaardige testimonial trek je al moeiteloos nieuwe klanten aan. En krijg je dus snel extra omzet. Een getuigenis volgens de regels van de kunst kan je veel opleveren. Letterlijk duizenden euro’s.

Laatst schreef ik voor een softwareontwikkelaar zo’n magnetische klantengetuigenis. Hij publiceerde die in zijn nieuwsbrief en haalde in één klap een opdracht binnen van 100.000 euro. Dat kan een goede testimonial doen voor je bedrijf.

Wat zou het voor jouw zaak betekenen als je duizenden euro’s extra omzet binnen kon halen via een getuigenis die bezwaren van je ideale klant wegneemt?

Hoeveel zou jij daarvoor over hebben? Misschien wel honderden euro’s.

Toch is dat niet je investering. De investering om een professionele en geloofwaardige testimonial (in drie versies) te laten schrijven die werkt als een klantenmagneet bedraagt 397 euro.

(De meeste van de ondernemers kiezen trouwens voor een pakket van 3 testimonials, precies omdat ze er hun investering op korte tijd en in veelvoud uithalen).

Welke tevreden klant van jou mag ik contacteren voor jou?